(bezpłatne dzienne studia I stopnia, kierunek praktyczny)
Żyjemy w społeczeństwie informacyjnym. Charakteryzuje go traktowanie informacji jako towaru, dobra równoważnego lub nawet cenniejszego od dóbr materialnych. W związku z tym nieustannie wzrasta zapotrzebowanie na usługi związane z zarządzaniem informacją wszelakiego typu, w tym cyfrową i tradycyjną. Rynek pracy wykazuje zapotrzebowanie na osoby potrafiące zawodowo poruszać się w świecie jej zapisów: pozyskiwać je, przechowywać, przetwarzać i udostępniać zainteresowanym. Na to zapotrzebowanie odpowiada nasz kierunek studiów.
Infobrokerstwo to dziedzina wiedzy, na którą składają się teoretyczne i praktyczne działania związane z autoryzacją, pozyskiwaniem, przetwarzaniem oraz udostępnianiem informacji w warunkach gwałtownego rozwoju technologii teleinformatycznych i funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego. Absolwent uzyskuje umiejętności brokera informacji.
Nowoczesna biurowość to techniki składające się na obsługę organizacji biurokratycznych, nadzór nad produkcją, obiegiem i przetwarzaniem zapisów informacji. Absolwent uzyskuje umiejętności obsługi biur wszelakiego typu i zarządcy dokumentacji (records manager).
Studia przygotowują do pracy jako:
- broker informacji, researcher w mediach tradycyjnych i online,
- urzędnik biur wszelakiego typu,
- zarządca dokumentacji (records manager),
- specjalista w zakresie systemów kancelaryjnych i koordynator czynności kancelaryjnych,
- dokumentalista w administracji rządowej i samorządowej oraz w organizacjach drugiego i trzeciego sektora,
- opiekun bieżących repozytoriów zapisów informacji,
- analityk serwisów internetowych,
- prowadzący działalność usługową w zakresie poszukiwania, przetwarzania i udostępniania zapisów informacji.
Studia przygotowują również do podjęcia studiów II stopnia (magisterskich).
Szczególnie polecane kierunki to:
- historia, specjalność archiwistyka i zarządzanie dokumentacją,
- archiwistyka.
LINK DO: Opis kierunku w Internetowej Rejestracji Kandydatów
Dokumenty do pobrania:
PLAN STUDIÓW (PDF wersja skanowana)
EFEKTY UCZENIA SIĘ (PDF wersja skanowana)